tiistai 17. joulukuuta 2013

Tapaukseni taustoja


Ajattelin avata hieman oman tapaukseni taustoja.

Olen ollut samassa työpaikassa jo useamman vuoden ja ennen tätä vuotta kaikki meni loistavasti. Työpaikalla oli hyvä henki ja työnteko ei tuntunut lainkaan pakkopullalta. Työntekijänä olen omasta mielestäni tunnollinen ja joustava, enkä ole koskaan saanut moitteita työnteostani. Vuosi sitten esimiehenäni aloitti vanha tuttu, jonka kanssa olimme tehneet hyvää yhteistyötä jo muutaman vuoden. 

Jossain vaiheessa vuotta minulle tuli tunne, ettei kaikki ole enää kohdallaan. Epäilykseni alkoivat heräämään ja siitä alkoi vaikea, välillä jopa epätodelliselta tuntuva ajanjakso. Olen saanut kuulla mitä uskomattomampia asioita itseeni liittyen ja tuntui (ja tuntuu edelleen) kuin viime vuosilta olisi vedetty pohja pois. Kaikki onkin ollut valhetta ja tunnen itseni niin tyhmäksi, kun en ymmärtänyt tilannetta jo paljon aiemmin. 



Kaikkein vaikeimpia ovat olleet viime kuukaudet, jolloin suurin osa asioista on tullut minulle ilmi. Olen kuullut asioita muilta työntekijöiltämme sekä ihan ulkopuolisiltakin ihmisiltä. 

Välillä tulee täysin voimaton olo ja tuntuu ettei jaksa. Toisaalta on ollut hyvä ymmärtää, ettei esimieheni ole ns. normaalisti käyttäytyvä ihminen ja jollakin tavalla on vain pakko yrittää sopeutua tilanteeseen. Enää en piittaa lainkaan siitä, mitä esimieheni minusta ajattelee, vaan siitä, että saisin edes jotenkin korjattua mainettani muiden työntekijöiden ja ulkopuolisten silmissä. Suomi on pieni maa ja pelottaa, miten pitkälle näitä täysin käsittämättömiä juttuja on kulkeutunut.


Ei kommentteja: